Pampers en UNICEF danken alle mama’s en papa’s

Pampers en UNICEF danken alle Belgische mama’s en papa’s die de campagne “1 pak = 1 levensreddend vaccin” steunden. Dankzij hen kon Unicef immers zijn streefdoel verwezenlijken om miljoenen baby’s in ontwikkelingslanden te helpen redden.

De samenwerking tussen Pampers en UNICEF haar vruchten afgeworpen in de strijd tegen tetanus bij pasgeborenen.

Elk jaar sterven in de ontwikkelingslanden 128.000 baby’s vóór hun eerste verjaardag door neonatale tetanus. Het is een onderschatte ziekte die haar dodelijke tol blijft eisen en daarom ook wel de “stille doder” wordt genoemd. Dat sterftecijfer ligt hoger dan het jaarlijkse geboortecijfer in België (gemiddeld 120.000).

Dankzij de steun van mama’s en papa’s overal ter wereld kon Pampers in 2009 meer dan 100 miljoen vaccins schenken aan UNICEF via de campagne “1 pak = 1 levensreddend vaccin”. Het uiteindelijke doel is om neonatale tetanus tegen 2012 uit de wereld te helpen.

Justine Henin, vrijwillig ambassadrice van UNICEF België en van de vaccinatiecampagne, was bijzonder opgetogen over die resultaten: “Dankzij u, dankzij alle mama’s en papa’s die dat kleine gebaar stelden, slaagden we erin om wereldwijd 100 miljoen vaccins in te zamelen. Dat we samen dat streefdoel hebben bereikt, geeft enorm veel voldoening. Alle ouders die hun steentje hebben bijgedragen, mogen dan ook terecht trots zijn, vind ik. Zij zorgden ervoor dat talloze pasgeborenen en hun moeders via dat vaccin voortaan beschermd zijn tegen tetanus. Toch zijn er nog velen die eraan sterven en moeten we de nodige inspanningen blijven leveren.”

Partner Content

De inhoud op deze pagina wordt momenteel geblokkeerd om jouw cookie-keuzes te respecteren. Klik hier om jouw cookie-voorkeuren aan te passen en de inhoud te bekijken.
Je kan jouw keuzes op elk moment wijzigen door onderaan de site op "Cookie-instellingen" te klikken."